Półkolonie z Domem Kultury – I turnus

Pierwszy turnus półkolonii dla 30 dzieci z Gminy Trzemeszno odbył się w dniach 4-8 lipca. Wakacyjny tydzień rozpoczęliśmy blokiem zabaw integracyjnych w parku Baba. Konkursy, gry wata cukrowa (do woli) oraz pizza podobały się i smakowały wszystkim. Kolejne trzy dni, to wycieczki autokarowe. Pierwsza z nich odbyła się do Gniezna. Obejrzeliśmy najnowszą część “Minionków”, jak zawsze niesfornych i wesołych. W czasie wakacji, zabawę i rozrywkę łączymy z edukacją i poznawaniem dziedzictwa kulturowego naszego regionu, dlatego też zwiedzaliśmy z przewodnikiem katedrę gnieźnieńską wraz z podziemiami i katedralną wieżą. Wyjazd nie mógł się nie odbyć bez wizyty w McDonaldzie. Toruński Teatr Lalek „Baj Pomorski” stał się celem kolejnej wycieczki. Nieczęsto bywamy w teatrze, a w teatrze lalkowym tym bardziej. Teatralna wersja „Księgi dżungli” bardzo nam się podobała. Odwiedziliśmy także najważniejsze miejsca toruńskiej starówki. Czy znacie skansen archeologiczny w Mrówkach? To położone 40 km od Trzemeszna, średniowieczne grodzisko było dla nas wielkim odkryciem. Gospodarze przygotowali dla nas twórcze warsztaty budowania grodów z gliny i wszelkich materiałów dostępnych w skansenie. Był czas również na zabawę i piknik. Na zakończenie półkolonii przeprowadziliśmy podchody ulicami miasta, które miały swój finał na Rybakówce nad J. Popielewskim. Nasza jedyna miejska plaża jest znakomitym miejscem do zabaw. Tam przygotowaliśmy m.in. ognisko z kiełbaskami, przeciąganie liny i zabawę „W dwa ognie”, na zakończenie wspólne zdjęci oraz… wata cukrowa. To był bardzo wesoły wakacyjny tydzień.